Suzan Kalle

Suzan Kalle

Course
Cultureel erfgoed
Class
2011
Contact
LinkedIn

Viral Marketing

Mijn onderzoek gaat over hedendaagse marketing, waar musea meer gebruik van kunnen of moeten maken om hun publiek te bereiken. Zelf wist ik nog niet genoeg over dit onderwerp. Het is een kans om mij te verdiepen in een onderwerp waar ik meer van wil leren en weten voordat ik afgestudeerd ben.

Ik merk dat veel musea nog niet met Viral Marketing werken. Terwijl het in de commerciële wereld wel wordt gebruikt en zijn vruchten afwerpt. Je kan een specifieke doelgroep bereiken die je als musea / kunstinstelling nu moeilijk geïnteresseerd krijgt in jouw 'onderwerp'. Het kan leiden tot het stijgen van de bezoekersaantallen maar zeker tot publiciteit.

Specifiek beschrijf ik wat Viral Marketing is, hoe musea er gebruik van kunnen maken en waarom. Als praktisch deel ontwikkel ik een concept voor een Viral die bij de tentoonstelling De Dood (opening 02-11-2011) in het Tropenmuseum gerealiseerd kan worden.

Back to list
Share