Take Over bij Museum Panorama Mesdag
Floor, Floris, Noa en Teddie
Museum Panorama Mesdag is een icoon in Den Haag, bekend om het Panorama
van Scheveningen van de 19e-eeuwse schilder Hendrik Mesdag. Naast deze
indrukwekkende blikvanger biedt het museum ook bijzondere werken van Hendrik
Willem Mesdag en Sientje Mesdag-van Houten, aangevuld met verrassende
tentoonstellingen en presentaties.
De opdracht
De opdracht voor de studenten was om een Social Media Aanpak te realiseren voor de
restauratie van het Panorama, die plaatsvindt in mei, juni en juli. In de laatste week
verzorgen ze een social media take over. Het doel is om bezoekers te boeien en binden,
en hen om te zetten naar museumbezoekers. Het museum verwachtte een frisse blik
van de studenten op hun verhalen en de interactie met het publiek, waarbij
wederzijdse kennisdeling centraal stond.
Q&A met Floris
Vraag: Wat sprak jou het meeste aan bij de opdracht?
Floris: "Ik vond het heel leuk om een snelle blik in het werkveld te krijgen. Daarnaast is
het leuk om zelfstandig een opdracht te doen, en was ik heel nieuwsgierig hoe het
doek van het panorama er van dichtbij uitziet."
Vraag: Wat waren je verwachtingen? Wat hoop je te leren als erfgoedprofessional in spé?
Floris: "Ik hoopte een beeld te krijgen hoe een dag binnen het werkveld eruit ziet, en ik
was nieuwsgierig wat het werkveld vond van de skills die wij kunnen bieden."
Vraag: Welke eigenschappen/skills heb jij te bieden aan de opdrachtgever?
Floris: "Ik denk dat ik een frisse blik kan geven op de huidige situatie en hier originele
plannen bij kan bedenken. Verder denk ik dat ik goed kan begrijpen wat trends zijn op
dit moment en hier goed op inspelen."