Take Over bij Museum Panorama Mesdag

Floor, Floris, Noa en Teddie

Museum Panorama Mesdag is een icoon in Den Haag, bekend om het Panorama 
van Scheveningen van de 19e-eeuwse schilder Hendrik Mesdag. Naast deze 
indrukwekkende blikvanger biedt het museum ook bijzondere werken van Hendrik 
Willem Mesdag en Sientje Mesdag-van Houten, aangevuld met verrassende 
tentoonstellingen en presentaties.

De opdracht
De opdracht voor de studenten was om een Social Media Aanpak te realiseren voor de 
restauratie van het Panorama, die plaatsvindt in mei, juni en juli. In de laatste week 
verzorgen ze een social media take over. Het doel is om bezoekers te boeien en binden, 
en hen om te zetten naar museumbezoekers. Het museum verwachtte een frisse blik 
van de studenten op hun verhalen en de interactie met het publiek, waarbij 
wederzijdse kennisdeling centraal stond.

 

Q&A met Floris

Vraag: Wat sprak jou het meeste aan bij de opdracht?

Floris: "Ik vond het heel leuk om een snelle blik in het werkveld te krijgen. Daarnaast is 
het leuk om zelfstandig een opdracht te doen, en was ik heel nieuwsgierig hoe het
doek van het panorama er van dichtbij uitziet."

Vraag: Wat waren je verwachtingen? Wat hoop je te leren als erfgoedprofessional in spé?

Floris: "Ik hoopte een beeld te krijgen hoe een dag binnen het werkveld eruit ziet, en ik
was nieuwsgierig wat het werkveld vond van de skills die wij kunnen bieden."

Vraag: Welke eigenschappen/skills heb jij te bieden aan de opdrachtgever?

Floris: "Ik denk dat ik een frisse blik kan geven op de huidige situatie en hier originele 
plannen bij kan bedenken. Verder denk ik dat ik goed kan begrijpen wat trends zijn op 
dit moment en hier goed op inspelen."

Delen