Winnaars My Future Me prijs

De afstudeerprijs van de bachelor Cultureel erfgoed en de master Museology bestond dit jaar uit loopbaancoaching door een vooraanstaande deskundige uit het werkveld, namelijk de leden van de Commissie van Advies van de Reinwardt Academie.

Bachelor- en masterstudenten met een gemiddeld cijfer van een 8 of hoger voor hun afstudeeronderzoek en/of hun stageproduct kwamen in aanmerking voor deze My Future Me prijs. De leden van de Commissie van Advies maakten een selectie waarbij ze keken naar de mate waarin de combinatie theorie-praktijk-ethiek terugkwam in het onderzoek. Verder hadden zij speciale aandacht voor afstudeeronderzoeken waar de speerpunten van de Reinwardt Academie zichtbaar waren: inclusiviteit, duurzaamheid en technologie.

Dit zijn de gelukkige prijswinnaars

Nikita Kusters

Nikita Kusters, die een stage en afstudeeronderzoek deed bij Museum Ons’ Lieve Heer op Solder, vanuit de vraag hoe het museum participatie kan bevorderen binnen de tentoonstelling Hedendaags Verleden. Zij ontwierp een tentoonstellingsontwerp met participatietool.

Louisa Miesen

Louisa Miesen, die stageliep bij de Art Gallery of New South Wales in Sydney, waarbij ze een test programma maakte voor mensen met een depressie.

Bibi Silvertant

Bibi Silvertant, die binnen het afstudeerthema Stad & Land onderzoek deed naar de cultuur van het Nederlands trekpaard, een cultuur (en dier) dat al meer dan 100 jaar een begrip is in Nederland.

Justin van den Berg

Justin van den Berg die zijn passie vond in de theatrale benadering van erfgoedverhalen en in zijn afstudeeronderzoek een pleidooi hield voor de belevingscultuur en het gebied waar interactie, theater en museale instellingen elkaar ontmoeten.

Lea Grüter

Die haar masterscriptie schreef over de geheugen politiek van restitutie van Nazi-roofkunst, anders gezegd: Wat vergeten we? Lea ziet haar onderzoek als een startpunt voor vervolgonderzoek vanuit interdisciplinaire perspectieven.

Lea Grüter, who wrote her masterthesis on the memory politics of Nazi-Iooted art restitution or: „What are we forgetting?“. Lea sees her research as a starting point of further research from different interdisciplinary perspectives.

Delen