Studenten presenteren digitale educatieve producten in vijf verschillende steden

Gepubliceerd op

Studenten van de bachelor Cultureel erfgoed presenteerden hun digitale educatieve producten aan elkaar in vijf verschillende steden in het land.

Onlangs presenteerden de eerstejaars van de bachelor Cultureel erfgoed hun digitale educatieve producten aan elkaar in vijf verschillende steden in het land.

De presentaties van de producten vormden de afsluiting van onderwijseenheid 6: Erfgoed en leren. Hierin werkten studenten in zes weken tijd een compleet digitaal educatief product uit bij een zelfgekozen kunstwerk in de openbare ruimte.

Enkele voorbeelden hiervan zijn de podcast die eerstejaars Marloes Arendts maakte bij het prachtig ontworpen kerkje door ontwerper Laurens Kolks, gelegen op een elf meter hoge terp in Leidschenveen. De door eerstejaars Jamie Bouter gemaakte digitale krant (geheel voorzien van QR-codes) bij het van metaal en reflectoren vervaardigde kunstwerk RE/FLEC/TOR van kunstenaar Navid Nuur op het Spui in Den Haag. En wat te denken van de app gemaakt door winnaar van de 'Nagasaki Youth Peace Forum Contest’ én Reinwardt-student Ib Brussee.

Werk je in het brede erfgoedveld en ben je benieuwd naar wat onze studenten in huis hebben? Luister dan naar de podcast Haagse Jantje op Spotify, gemaakt door student Josephine Dirkzwager.

Delen