Cultural Marketing in a Changing World

Gepubliceerd op

Vier docenten van de Reinwardt Academie verzorgden van 27 tot 30 april in samenwerking met de National Heritage Board Academy te Singapore een intensieve training over culturele marketing.

Vier docenten van de Reinwardt Academie verzorgden van 27 tot 30 april in samenwerking met de National Heritage Board Academy te Singapore de training Cultural Marketing in a Changing World.

Professionals werkzaam in de kunst en cultuur volgden intensieve workshops waarin werd ingegaan op de vraag hoe effectief met publiek en stakeholders om te gaan, en bedrijfsresultaten door onderzoek en analyse te verbeteren. De docenten maakten daarbij gebruik van Nederlandse voorbeelden en case studies.

Vier workshops
In de workshop Big data and how to get to know your audience belichtte Joke Bosch de Nederlandse Museumjaarkaart. Er zijn meer dan 1 miljoen kaarten in omloop waarmee musea beschikken over een enorme hoeveelheid data. Een kans om het bezoekend publiek beter te leren kennen.

Marjan Otter ging in op het directe contact met publiek. Een zeldzaam fenomeen maar bijzonder stimulerend als het gebeurt. Met voorbeelden van Nederlandse musea verzorgde zij de workshop Your audience is your best marketing tool.

In Business modelling for cultural enterprises onder leiding van Marc Pil gebruikten de deelnemers het business model Canvas van Alexander Osterwalder. Pil presenteerde innovatieve projecten in Nederland en liet onderzoeken in hoeverre de theorie toepasbaar is op de dagelijkse praktijk.

Samenwerking tussen de musea, de gemeente en bedrijven stond centraal in de workshop door Björn Stenvers. In Working together on business & marketing give better returns vertelde Stenvers over een case waarin 44 musea samenwerking opzochten.

Delen